"Är hon den där Emma verkligen min ledare?"

Hur ska du som hittar hit veta om det verkligen är jag som kommer att bli just din ledare. Svaret är dessvärre: Det kan inte du (eller jag) veta, förrän STS skickar ut den informationen i början av juli. Däremot kan man veta redan nu att alla STS-ledare tar ett gemensamt ansvar för alla STS-elever och vi svenska ledare har oftast ett extra öga på såväl våra egna som andras svenska elever, så att alla ska ha det bra. Det går alltid bra att fråga en STS-ledare om hjälp, även om det inte är din ledare.

På resan till kursorten reser man med ledare från sitt eget land, men eftersom vi reser från olika städer kan det ibland hända att din, förmodligen svenska, huvudledare (Course Leader) reser från en annan ort. Vi huvudledare brukar dock kontakta er innan avresa, så att ni vet vem det är som kommer att vara er extraförälder/lärare/storasyskon/guide/alltiallo under språkresan och även STS skickar ut våra kontaktuppgifter, så att ni kan kontakta oss.

Skulle man få mig som ledare kan det vara bra att veta att jag är ledare för en annan STS-kurs fram till den 13 juli. Fram till dess kan jag nås på mail eller via bloggen. Mellan den 14-18 juli kan ni kontakta mig på valfritt sätt eller vänta på att jag ringer er.

Även om du inte vet om jag blir din ledare, så kan jag svara på vissa frågor här på bloggen. När det gäller frågor om er bokning eller frågor om värdfamilj, så är det bättre att kontakta huvudkontoret. Kom ihåg att ni kan styra innehållet på bloggen genom era frågor.

Vill ni förresten veta mer om hur en språkresa till Oxford går till, så finns det en gammal STS-elev som gjort en liten youtube-serie på 12 avsnitt, som ni hittar här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0